Microsite: Τα πάντα που χρειάζεται να γνωρίζετε

//Microsite: Τα πάντα που χρειάζεται να γνωρίζετε

Microsite: Τα πάντα που χρειάζεται να γνωρίζετε

Τελικά τι είναι και γιατί χρειάζονται τα microsite;

Ως microsite θεωρείται μια ιστοσελίδα πλούσιου περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες, video), κάτω από την ομπρέλα μιας εταιρικής ταυτότητας. Αυτή η ιστοσελίδα δεν χρειάζεται να “ζει” στο εταιρικό website, αλλά ως ξεχωριστή οντότητα. Το microsite μπορεί να υπάρχει είτε σε sub-domain του εταιρικού URL ή να είναι και αυτόνομο.

 

Τα microsite μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες με πολλαπλούς τρόπους. Στην πρώτη περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να τονίσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν. Σε άλλη περίπτωση μπορούν να διαφοροποιηθούν εντελώς από το κανονικό site και να στοχεύσουν συγκεκριμένη μερίδα πελατών (πιο νεανικό design για νέους). Κάποιες εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα microsite για landing page μιας διαφημιστικής καμπάνιας, ώστε να δώσουν έμφαση στην αλληλεπίδραση των επισκεπτών.

Εφόσον ορίσαμε τη σημασία και την σημαντικότητα ενός microsite, μπορούμε πλέον να ορίσουμε και τις δύο κατηγορίες τους.

1. Site βασισμένα σε συγκεκριμένη καμπάνια

Τα microsite που βασίζονται σε συγκεκριμένες καμπάνιες. Αυτά δημιουργούνται για έναν και μόνο σκοπό, να προωθήσουν ή να υποστηρίξουν το βασικό site μιας συγκεκριμένης καμπάνιας μιας εταιρείας. Η καμπάνια αυτή μπορεί να είναι για κάποιο νέο προϊόν της εταιρείας, για εορταστική περίοδο (χριστούγεννα) ή για συγκεκριμένη προσφορά. Τα microsite δημιουργούνται με το δικό τους περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, video κλπ), διαφημίζονται ανάλογα με το marketing plan που έχει αποφασιστεί από την εταιρεία και μετά αφήνονται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα από microsite, είναι η Red Bull και η διαφημιστική καμπάνια της ελεύθερης πτώσης από την στρατόσφαιρα (Red Bull Stratos).

Τα πλεονεκτήματα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι φανερά:

  • Εύκολη και γρήγορη δημιουργία του microsite, χωρίς την ανάγκη για συντήρηση και ανανέωση τους.
  • Δημιουργία περιεχομένου μόνο για την συγκεκριμένη καμπάνια και για το συγκεκριμένο κοινό.
  • Στοχευμένη προώθηση του για το σκοπό που έχει δημιουργηθεί, χωρίς ο επισκέπτης να χάνεται στην παραπάνω πληροφορία.

Είτε ανανεώνετε το περιεχόμενο του site περιστασιακά ή το αναδημοσιεύετε ώστε να το θυμούνται οι επισκέπτες, η περισσότερη δουλειά έχει πλέον γίνει. Το microsite που διαφημίζει την εταιρεία υπάρχει πλέον για πάντα.

2. Site όπου έχουν τακτικές δημοσιεύσεις και συνεχή περιεχόμενο

Τα site αυτά λειτουργούν ως ενημερωτικά media sites, ως προς τη χρήση τους. Δημοσιεύεται δηλαδή πρωτότυπο περιεχόμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα και δεν σταματάει ποτέ.

Αυτή η κατηγορία των microsite βέβαια είναι και πολύ δυσκολότερη να πετύχει. Δεν είναι εύκολο να ξεκινήσεις, να μεγαλώσεις και να διατηρήσεις ένα site με περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει πραγματικά τους επισκέπτες και να δημιουργήσει φανατικό κοινό. Αν αυτή η διαδικασία ήταν εύκολη, τότε δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης οι επαγγελματίες του είδους “content creators” και η κάθε εταιρεία θα είχε ένα τέτοιο site. Αυτό το σενάριο βέβαια δεν υφίσταται.

Υπάρχει, βέβαια, η βασική αλήθεια στην δημιουργία συνεχούς και πρωτότυπου περιεχομένου. Θέλει σημαντική δουλειά και δέσμευση που θα τρόμαζε τον καθένα. Για να διατηρηθεί ζωντανό στο Internet χρειάζεται πολύς χρόνος και μεγάλο κόστος. Γι’αυτό το λόγο και τις περισσότερες φορές γίνεται από ομάδα ανθρώπων, με συνεχή εποπτεία και διαχείριση του νέου περιεχομένου.

Ένα από τα παγκοσμίος γνωστά παραδείγματα ενός τέτοιου microsite είναι και πάλι της Red Bull, το Red Bulletin, όπου δημοσιεύονται καθημερινά άρθρα για ιστορίες πέρα από τις συνηθισμένες – για τη δράση, τον αθλητισμό, την περιπέτεια, την τέχνη και τη μουσική.

Έπειτα από όλα αυτά αναρωτιόμαστε αν αξίζει η συντήρηση ενός τέτοιου site. Δεν υπάρχει όμως συγκεκριμένη απάντηση, εξαρτάται πάντα από την περίπτωση. Αν ένα τέτοιο microsite καταλήξει επιτυχημένο θα έχει φοβερά θετικά αποτελέσματα στην αναγνωρισιμότητα της εταιρείας. Η εταιρεία τότε θα έχει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας με το αγοραστικό κοινό.

 

Πριν ξεκινήσετε λοιπόν ένα microsite, θα πρέπει να θέσετε μια προσεκτική στρατηγική και να καθορίσετε με ποιον από τους δύο τρόπους θα δουλέψετε και γιατί. Είτε το microsite σας θα γίνει η επόμενη Red Bull ή όχι, εξαρτάται εξολοκλήρου από την επιλογή αυτή.

 

Τα πρώτα βήματα για να ξεκινήσετε το δικό σας microsite

  1. Διαλέξτε το όνομα.
    Είτε ξεκινάτε ένα microsite για νέα προσφορά ή για προϊόν, το όνομα του θα πρέπει να φέρνει στη σκέψη του επισκέπτη τόσο την εταιρεία σας όσο και τον συγκεκριμένο λόγο που το φτιάχνετε.
  2. Διάλεξε πλατφόρμα επικοινωνίας.
    Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές και αξιόπιστες πλατφόρμες ώστε να δημιουργήσετε μικρά site χωρίς την ανάγκη για εξτρά φιλοξενία ή προγραμματισμό. Πολλές blogging πλατφόρμες έχουν την επιλογή δημιουργίας ενός όμορφού site με ελάχιστο κόπο και κόστος. Το τελευταίο εξαρτάται βέβαια και από τη διάθεση σας να φτιάξετε κάτι πολύ πρωτοποριακό, εκτός των συνηθισμένων. Οι πιο γνωστές από αυτές τις πλατφόρμες είναι: WordPress, Typepad, Medium και Blogger. Δώστε πολύ προσοχή στο Medium στο άμεσο μέλλον. Είναι μια πολύ πρωτοποριακή πλατφόρμα που βρίσκει φανατικό κοινό μέσω mobile, όπου είναι και το trend της εποχής να γίνονται όλες οι εργασίες μας εν κινήση.
  3. Διαλέξτε τη θεματολογία του microsite και το αντίστοιχο design αυτού.
    Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε μαζί μας, ώστε να σας βοηθήσουμε στην δημιουργία του πρότυπου που θα είναι στα μέτρα σας.
  4. Προσθέστε πολλές φωτογραφίες και video.
    Είναι γνωστό πως το κείμενο φέρνει τον επισκέπτη, αλλά τα οπτικά μέσα (φωτογραφία, video) τον κρατάνε. Βρείτε το ιδανικό οπτικό περιεχόμενο για την καμπάνια που θα τρέξετε.
  5. Συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ώστε να σας βοηθήσει να πετύχετε τα μέγιστα αποτελέσματα.
2017-02-10T20:15:29+00:00February 8th, 2017|